close
دانلود آهنگ جدید
ازاریابی دیجیتال و انواع بازاریابی دیجیتال
آسیاتک مشهد | نمایندگی رسمی آسیاتک در خراسان رضوی

یکشنبه 28 مهر 1398

آسیاتک مشهد | نمایندگی رسمی آسیاتک در خراسان رضوی

ایمیل: digihoghoghmail@gmail.com
نشانی : مشهد مقدس - طبرسی شمالی 5-پلاک37
تلفن ویژه : 09186600172

ازاریابی دیجیتال و انواع بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال در طول دو سال گذشته یکی از محبوب ترین واژه ها بوده است. در مورد بازاریابی دیجیتال صحبت می کنند و متخصصان و فعالان در این زمینه اعتقاد دارند که این راه رشد یک کسب و کار دیجیتال وآنلاین است.

این کلمه در دنیا بسیار رو به رشد بوده است و در ایران هم چند سالی است که طرفدار پیداکرده است. در شکل زیر می‌توانید مشاهده کنید که کلمه Digital marketing در دنیا، سیر صعودی بسیار بالایی داشته است. برای مشاهده صفحه اینجا کلیک کنید.

 


تعریف بازاریابی دیجیتال

 

 بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح عمومی است که تمام کانال های بازاریابی و روش هایی را که شما می توانید برای ارتقاء محصولات یا خدمات در اینترنت، اما همچنین بر روی دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون، تلفن های همراه و بیلبوردهای الکترونیکی استفاده کنید.

تفاوت عمده بین بازاریابی دیجیتال وبازاریابی سنتی این است که کمپین های بازاریابی دیجیتال صرفا از طریق کانال های دیجیتالی اجرا میشوند واین به بازاریابان کنترل بیشتر،ابزار ها وداده ها برای تحلیل اثر بخشی کمپین کمک میکند.

 

کانال های بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی دیجیتال دارای تعدادی کانال است و می توان آن را به کانال های بازاریابی آنلاین و کانال های بازاریابی آفلاین جدا کرد.

تفاوت اصلی بین بازاریابی دیجیتال وسنتی این است که کانال های بازاریابی آنلاین تنها بر روی اینترنت مستقر هستند درحالی که کانال های بازاریابی آنلاین باید با دستگاه های دیجیتال که لزوما به اینترنت متصل نیستند را انجام میدهد.

 

کانال های بازاریابی آنلاین

 

بازاریابی وب سایت

بهینه سازی موتور جستجو

تبلیغات پرداخت با کلیک

بازاریابی محتوا

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی وابسته

بازاریابی ورودی

بازاریابی موبایل

بازاریابی تصویری


کانال های بازاریابی آفلاین

 

بازاریابی تلویزیونی

بازاریابی اس ام اس

بازاریابی رادیویی

بازاریابی بیلبورد

 


بازاریابی وب سایت یا وب مارکتینگ (web marketing):

 

یک وب سایت نقطه کانونی همه کمپین های بازاریابی دیجیتال است. به خودی خود یک کانال بسیار قدرتمند است، اما این نیز رسانه ای است که اکثر سایر کمپین های بازاریابی آنلاین را اجرا می کند.

وب سایت شما باید بهترین نام تجاری، محصول و خدمات خود را به نمایش بگذارد. باید سریع، تلفن همراه و آسان برای استفاده باشد.

هنگامی که یک وب سایت دارید، قدم بعدی شما این است که یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی ارائه کنید و وب سایت و محتوای خود را با هدف افزایش ترافیک و مشتریان ترویج کنید.

 

بازاریابی با بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO):

 

بهینه‌سازی موتور جستجو، فرایند بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو است. هدف اصلی سئو این است که به یک سایت برای رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک می‌کند و ترافیک طبیعی (رایگان) را از موتورهای جستجو دریافت می‌کند.

اگر نمی‌خواهید هیچ هزینه‌ای داشته باشید، سئو بهترین گزینه برای بهینه‌سازی سایت شما است اما برای دستیابی به رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو کار بسیار سخت و طولانی در پیش خواهید داشت.

 

 بازاریابی از طریق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC):


احتمالاً در آخر سایت‌های خبری باکس‌هایی را با عنوان مطالب پیشنهادی مشاهده کرده‌اید، این‌یک نوع از تبلیغات به ازای کلیک است. روش کار به این صورت است که شما در شرکت‌های مربوطه باید حساب ایجاد کنید و حساب خودتان را شارژ کنید. هر وقت کاربر روی یکی از بنرهای تبلیغاتی شما کلیک کند یک مبلغ خاصی از حساب شما کم می‌شود. درواقع به ازای هر کلیک شما باید مبلغی را پرداخت کنید.

از دیگر راه‌های تبلیغات پرداخت به ازای کلیک می‌توان به گوگل ادز (Google ads) اشاره کرد. می‌توانید از این سیستم هم استفاده کنید.

 

بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا در مورد محتوا است. دنیای دیجیتال یک مجموعه عظیم از محتوا در اشکال مختلف مانند متن، تصاویر، صوتی و تصویری است.

هدف کمپین بازاریابی محتوا این است که از طریق استفاده از محتوا به مشتریان بالقوه دست یابد.

محتوا معمولا در یک وبسایت منتشر میشود وسپس از طریق رسانه های اجتماعی،بازاریابی ایمیل،جوستجو گر ها و حتی تبلیغات کلیدی یا همان PPCتبلیغ میشود

تفاوت بین داشتن یک وبلاگ در مقابل اجرای یک کمپین بازاریابی محتوا این است که بعدا اهداف خاصی در مورد محتوای انتشار، زمانی که آن را منتشر کند، چه کسی به هدف و نحوه نظارت بر کارایی کمپین های محتوا خود، اهداف خاصی دارد.

ابزار اصلی بازاریابی محتوا عبارتند از:

وبلاگ ها

دوره های آنلاین

کتابها

اینفوگرافیک

پادکست ها

وبینارها

 


بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ :

 

با وجود افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی اجتماعی، بازاریابی ایمیل هنوز یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است

بسیاری از افراد با ارسال صدها پیام ایمیل هرزنامه که در روز دریافت می کنند، بازاریابی پست الکترونیک را اشتباه می گیرند، اما این چیزی نیست که بازاریابی ایمیل باشد.

بازاریابی ایمیل متوسطی است که با مشتریان بالقوه یا افرادی که در نام تجاری شما علاقه مند هستند ارتباط برقرار می کند و این به این معنی است که این افراد می خواهند از شما بشنوند و شما صندوق پستی خود را ربودن نکنید.

در واقع، بسیاری از کسب و کارهای موفق آنلاین و بازاریابان از تمام کانال های بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن منجر به لیست ایمیل های آنها استفاده می کنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیل آنها تعدادی از مراحل ایجاد می کنند تا این رهبران را به مشتریان تبدیل کنند.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی با رسیدن به افراد در شبکه های مختلف اجتماعی یا از طریق تبلیغات بازاریابی محتوا (پست ها)، تبلیغات پرداخت می شود و یا هر دو.

هدف اصلی مبارزات بازاریابی رسانه های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است، اما همانطور که به بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می دهید، می توانید از آن برای گرفتن یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

به عنوان مثال فیس بوک را ببینید یک فنجان فروش فیس بوک شامل 3 مرحله عمده می شود.

بالای قیف آگاهی است . این مرحله است که میتوانید از تبلیغات فیس بوک برای معرفی نام تجاری خود به کاربران فیس بوک استفاده کنید. هدف شما در این مرحله این است که آگهی خود را در مقابل بسیاری از افراد ممکن قرار دهید و پیروان جدید کسب کنید .

گام دوم در نظر گرفتن است . در این مرحله هدف شما این است که مردم (که علاقه مند به نام تجاری شما هستند) را نشان دهند و آنها را از طریق وسط قوطی عبور داده و آنها را برای بازدید از وبسایت خود، تعامل با صفحه خود، نصب برنامه خود، ارسال یک پیام و غیره .

مرحله سوم تبدیل است . این مرحله نهایی است که در آن شما سعی می کنید افرادی را که قوطی خود را برای تبدیل شدن به شما وارد می کنند، متقاعد کنید. تبدیل می تواند هر چیزی باشد که برای کسب و کار شما ارزش دارد مانند فروش یک محصول یا سرویس یا بازدید از فروشگاه شما.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، برای هر مرحله مراحل، تعدادی از گزینه های مربوط به کدام نوع از کمپین هایی را که می توانید استفاده کنید، دارید.

 

بازاریابی وابسته :

 

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی است که با افزایش استفاده از اینترنت به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

اساسا، با بازاریابی وابسته، محصولات دیگران را تبلیغ می کنید و هر بار که شما یک فروش یا یک سرب را معرفی می کنید کمیسیون بگیرید.

بسیاری از شرکت های معروف مانند آمازون برنامه های وابسته ای دارند که میلیون ها دلار در ماه به وب سایت هایی که محصولات خود را می فروشند، پرداخت می کنند.

هنگام طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید بازاریابی وابسته را به عنوان راهی برای جذب افراد در برند خود و فروش محصولات خود برای کمیسیون قرار دهید.

به عبارت دیگر، هنگامی که شما یک محصول یا خدمات برای تبلیغ آنلاین دارید، باید یک برنامه وابسته ایجاد کنید که مردم می توانند ثبت نام کنند و منابع و مواد مورد استفاده خود را برای تبلیغ محصولات خود در اینترنت پیدا کنند.

آنها یک کمیسیون را به عنوان پاداش دریافت می کنند، اما مزایا برای شما به عنوان یک ارائه دهنده خیلی بیشتر است.

وابستگان شما می توانند نه تنها فروش بیشتری را جلب کنند، بلکه می توانند به بهترین نمایندگان نام تجاری شما تبدیل شوند و به نفع افراد دیگر برای خرید یا ارتباط با شرکت شما باشند.

 

بازاریابی ورودی

 

بازاریابی ورودی یکی دیگر از اصطلاحات فانتزی است که اشاره به نحوه استفاده از کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به مشتری های جدید را عمدتا از طریق ایجاد محتوا و نحوه ی فشار دادن آنها از طریق یک کانال تا زمانی که تبدیل می کند.

عناصر اصلی بازاریابی ورودی عبارتند از: محتوای،توجه،تعامل،اعتقاد ورضایت

تمام این عناصر یک هدف واحد دارند: برای کمک به کسب و کار با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار می کنند و یک کانال ارتباطی دو جانبه با آنها ایجاد می کند که منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

 

بازاریابی موبایل


بازاریابی موبایل به فرایند رسیدن به مشتریان در فروشگاه های برنامه های مختلف تلفن همراه مانند گوگل پلی،اپ استور و مارکت آمازون اشاره دارد.

نکته: بازاریابی موبایل همانند داشتن یک نسخه تلفن همراه مناسب از وب سایت شما نیست. 

وبسایت خود را بصورت صحیح، بصورت تلفن همراه در اختیار شما قرار میدهد. در غیر اینصورت وبسایت شما برای جستجوی گوگل در تلفن همراه نمایش داده نخواهد شد.

بازاریابی موبایل در مورد ایجاد یک برنامه و آپلود آن برنامه به گوگل پلی یا سایر فروشگاههای برنامه برای کاربران برای دانلود است.


 


بازاریابی تصویری

 

بازاریابی ویدئویی چیزی نسبتا جدید است اما به تازگی تبدیل شده است بسیار محبوب است که شما به سادگی نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب جهان است و بسیاری از کاربران قبل از تصمیم گیری در مورد خرید، برای یادگیری چیزی یا فقط برای استراحت به یوتیوب تبدیل می شوند.

یوتیوب فقط یکی از رسانه هایی است که می توانید بازاریابی ویدیو را انجام دهید. بسیاری از سیستم عامل های دیگر مانند اینستاگرام،فیس بوک و... برای استفاده از یک کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده می شود.

بهترین راه برای استفاده از ویدیو این است که آنها را در سئو خود، بازاریابی محتوا و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی ادغام کنید.

کمپین های ویدئویی مستقل می توانند هزینه داشته باشند و همیشه بازده مثبت سرمایه گذاری را ایجاد نمی کنند، اما وقتی که ویدیو به عنوان بخشی از کمپین های دیگر شما استفاده می شود، نرخ بازگشت سرمایه یا ROI موجه است.

در زیر برخی از نمونه هایی از نحوه استفاده از بازاریابی ویدیو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

 

کانال های بازاریابی آفلاین:

 

کانال هایی که در بالا توضیح داده شده مهمترین مولفه های بازاریابی دیجیتال هستند. این ها کانال هایی هستند که می توانند از طریق اینترنت اعدام شوند (در نتیجه کانال های بازاریابی آنلاین ) و در بسیاری موارد تنها مواردی است که باید برای حضور آنلاین قوی داشته باشید.

کانال های آنلاین بازاریابی دیجیتال که در زیر شرح داده شده اند هنوز استفاده می شوند، اما برای همه شرکت ها مناسب نیستند. برای مثال، یک کسب و کار کوچک پول برای تبلیغ در تلویزیون یا بیلبوردهای الکترونیکی ندارد.

 

بازاریابی تلویزیونی

 

بازاریابی تلویزیونی مرده نیست، برعکس کانال بازاریابی است که در سالهای آتی افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر تبلیغات تلویزیونی 100٪ هدف نیست. بازاریابان تنها می توانند بر اساس آماری که از تعداد محدودی از افراد دارند، فرضیه ها را ایجاد کنند.

پذیرش تلویزیون اینترنتی به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. بازاریابان می توانند مخاطبان را براساس تعدادی از عوامل تعیین کنند و تصمیمات آگاهانه نسبت به آنچه که محتوای تولید می کنند، تصمیم گیری کند.

 

بازاریابی اس ام اس

 

بازاریابی SMS هنوز هم یک گزینه برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است، اگر چه در میان قدرتمندترین آنها نیست.در حال حاضر گزینه های بهتر مانند پیام های فوری در وب و موبایل و نیز پیام رسان فیس بوک وجود دارد.با این وجود، بازاریابی SMS می تواند برای بازدید بیشتر از فروشگاه محلی محلی مورد استفاده قرار گیرد.

 

بازاریابی رادیویی

 

بازاریابی رادیویی ابزار دیگری است که می توانید آن را استفاده کنید، اما به عنوان روش های دیگر بسیار موثر است. مسئله اصلی با بازاریابی رادیویی این است که شما دقیقا بازده سرمایه گذاری خود را نمی دانید.

هنگامی که برای تبلیغات رادیویی پرداخت می کنید، تنها می توانید بر میزان افرادی که این آگهی را شنیدید، بر اساس تعداد شنوندگان ایستگاه رادیویی خاصی فرض شود.

بازاریابی رادیویی هنوز هم برای کسب و کارهای محلی و جوامع کوچکی که به طرز وحشیگری رسانه های اجتماعی تاثیرگذار نیستند، مناسب است.

بازاریابی بیلبورد

بازاریابی بیلبورد بخشی از بازاریابی دیجیتال است. بیلبوردهای الکترونیکی در تعدادی از مکان های عمومی در دسترس هستند (فکر می کنید بیلبورد های Times Square یا تبلیغات Super Bowl) و این یکی دیگر از کانال های سنتی در زرادخانه بازاریابی دیجیتال شما است.

 

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، یک طرح دقیق در مورد چگونگی استفاده از کانال های بازاریابی دیجیتال مختلف برای رسیدن به اهداف تجاری خود است.

هنگامی که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را طراحی می کنید، شما باید در نظر بگیرید که کدام کانال ها برای استفاده، منابع (مردم، زمان و پول) برای اختصاص دادن به هر کانال و آنچه که از نظر نتایج انتظار می رود.

اشتباه رایج توسط بسیاری از مدیران بازاریابی دیجیتال یا صاحبان کسب و کارهای کوچک این است که آنها سعی می کنند همه چیز را یک بار اجرا کنند و در پایان روز هیچ نتیجه ای دریافت نخواهند کرد.

بهعلت اینکه تخصص لازم را برای اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتالی ندارند یا به این دلیل که آنها هزینه های خود را صرف کانال هایی می کنند که برای کسب و کار خود مناسب نیستند.

 

مثال یک استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

اگر چه هر یک از استراتژی های بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد است و بر اساس نیاز و اهداف خاص یک کسب و کار، می توانید نمونه ای از زیر را بخوانید تا به شما در درک اینکه چگونه همه کانال های بازاریابی می توانند به هدف مشترک دست یابند.

مثال: استراتژی بازاریابی دیجیتالی برای یک شرکت فروش محصولات دیجیتال (دوره های آنلاین، کتاب های الکترونیکی، و غیره).

مرحله 1: وب سایت - اولین قدم این است که یک وبسایت را ایجاد کنید که سریع و دوستانه باشد. وب سایت باید چندین صفحه فرود (یا صفحات فروش) داشته باشد تا شرکت و محصولاتش را ارائه دهد.

مرحله 2: جستجوگرها - قدم بعدی این است که یک حسابرسی جستجوگرها را انجام دهید و مشخص کنید که کدام مناطق باید برای جستجوگرها بهینه سازی شوند. ابتدا باید به جستجوگرهای فنی بپردازیم، سپس در صفحه جستجوگرها و آخرین آفلاین صفحه SEO.

مرحله 3: بازاریابی محتوا - بر اساس نتایج یک تحقیق کلیدی و یافته های حسابرسی SEO، شما باید یک طرح بازاریابی محتوا ایجاد کنید که شامل موارد زیر باشد:

چه محتوایی برای وب سایت (متن و ویدیو) ایجاد کنیدزمان انتشار آن (تقویم چاپ)

چگونه می توان آن را تبلیغ کرد (می تواند شامل کانال های رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل و PPC باشد).

مرحله 4: بازاریابی رسانه های اجتماعی - استفاده از همه کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ارتقاء آگاهی و فروش برند. شناسایی کانال های رسانه های اجتماعی مناسب برای بازاریابی کسب و کار (براساس مشخصات مشتری) و ایجاد یک برنامه برای انتشار مطالب در آن شبکه ها.

در همان زمان، شروع به ایجاد لیستی از نفوذگران و افرادی که احتمالا علاقه مند به محصولات شما هستند یا مطالب خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مرحله 5: بازاریابی ایمیل - شروع به ساخت یک لیست ایمیل با استفاده از چندین منطقه CTA در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی کنید.

هدف اولیه شما این است که مردم را برای ثبت نام برای خبرنامه خود یا ثبت نام برای دانلود مواد رایگان و یا ثبت نام برای آزمایش رایگان است.

چندین کانال بازاریابی ایمیل ایجاد کنید تا مشترکان خود را از مرحله آگاهی به مرحله تبدیل تبدیل کنید.

مرحله 6: تبلیغات پرداخت با کلیک روی - به موازات فعالیت های فوق، یک کمپین AdWords را برای هدف قرار دادن افرادی که جستجوی کلمات کلیدی مربوط به محصول را در گوگل و بازاریابی مجدد در فیس بوک قرار می دهند، تنظیم می کنند تا پس از بازدید از وب سایت شما، اما تبدیل نکنند.

گام 7: بازاریابی فیلم - بخشی از مرحله 3 بالا این است که شناسایی کنید که کدامیک از موضوعات / کلمات کلیدی شما می توانید محتوای ویدئویی ایجاد کنید. ویدیوهای خود را در کانال اختصاصی YouTube، در فیس بوک، نمایش مشخصات عمومی و هر سیستم عامل دیگر که در کمپین های خود هدف قرار می دهید، منتشر کنید.

برای هر ویدیو یک پست وبلاگ در وب سایت خود ایجاد کنید و ویدیو را با محتوای متن جاسازی کنید.

گام 8: بازاریابی موبایل - در نظر بگیرید ایجاد یک برنامه تلفن همراه که کاربران می توانند از فروشگاه App دانلود کنند و آخرین اخبار و روش های شما را برای دسترسی به دوره های خود از طریق برنامه شما در اختیار شما قرار دهند.

مرحله 9: اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نتایج - اطمینان حاصل کنید که شما تجزیه و تحلیل گوگل نصب شده و پیکربندی شده به درستی و شما می توانید با دقت اندازه گیری کارآیی از کمپین های بالا.

یک صفحه اکسل ایجاد کنید و برای هر کمپین جزئیات مربوط به هزینه، تعداد بازدیدها، تعداد تبدیل، افراد و غیره اضافه کنید.

در بالا این فقط خلاصه ای از آنچه استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید شامل می شود. اگر شما یک کسب و کار کوچک با منابع محدود هستید، طبیعی است که شما نمیتوانید کل برنامه را از ابتدا اجرا کنید.

آنچه شما باید انجام دهید این است که به دنبال یک گام به گام با شروع از وب سایت خود، SEO و بازاریابی محتوا.

هنگامی که شما موفق به داشتن این در محل چند ماه،شما به تدریج تجربه افزایش ترافیک و درآمد، وسپس شما میتوانید ابزار دیگر به ترکیب اضافه کنید

 

نقش یک مدیر بازاریابی دیجیتال چیست؟


نقش مدیر بازاریابی دیجیتال ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی به خوبی تعریف شده است. این شغل خود را دارد که تصمیم بگیرد کدام کانال ها را برای استفاده، جایی که بودجه را تعیین می کند و در چه صورت.

DMM همچنین نقش نظارت بر کار مدیران دیگر را ایفا می کند و اطمینان حاصل می کند که همه در تلاش برای دستیابی به اهداف مشابه هستند.

یک تیم بازاریابی دیجیتال دارای نقش های زیر است:

 

مدیر بازاریابی دیجیتال

 

فردی که با مهارت و دانش خوب مربوط به جستجوگرها، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و تبلیغات کلیدی را داشته باشد را میگویند

کارشناسان جستجوگرها مدیران بازاریابی دیجیتال نیستند. یک مدیر بازاریابی دیجیتالی درک کلی از ALL کانال های بازاریابی دیجیتال و نه تنها سئو دارد.

مدیران بازاریابی دیجیتال موفق هستند سئو های با تجربه که تجربه کار با کانال های بازاریابی دیگر نیز دارند.

 

مدیر بازاریابی محتوا

 

مدیر بازاریابی محتوا مسئول ایجاد و اجرای طرح بازاریابی محتوا است. او فردی است که تصمیم می گیرد کدام نوع محتوا را ایجاد کند و چه کانال هایی را استفاده کند.

 

مدیر رسانه های اجتماعی

 

او مسئول ارتقای یک شرکت از طریق کانال های مختلف اجتماعی است. او با مدیر بازاریابی محتوا ارتباط برقرار می کند تا محتوای درست را به افراد مناسب در زمان مناسب فشار دهد.

 

مدیر سئو

 

بسته به ساختار تیم، بسیاری از شما تصمیم می گیرید که یک مدیر جستجوگر اختصاصی داشته باشید که می تواند به بازاریابی دیجیتال برای وظایف مرتبط با سئو کمک کند.

 

مدیر تبلیغات کلیدی

 

یک مدیر تبلیغات کلیدی یا همان PPC مسئول اجرای کمپین های پرداخت شده در سیستم عامل های مختلف، عمدتا Google Ads، تبلیغات فیس بوک (از جمله اینستاگرتم) و Bing می باشد.

مدیران تبلیغات کلیدی یا همان  PPCمی توانند در گوگل آگهی یا فیس بوک گواهینامه بگیرند که یکی دیگر از روش های اثبات مدرک تحصیلی آنهاست.

 

مدیر بازاریابی ایمیل

 

کار مدیر بازاریابی ایمیل این است که اطمینان حاصل شود که هر پیام الکترونیکی که از طریق تمام کانال های دیگر ایجاد شده است به مراکز ایمیل مناسب وارد می شود که در نهایت منجر به تبدیل می شود.

ارسال یک خبرنامه هر روز و پس از آن بازاریابی ایمیل نیست. یک کمپین بازاریابی ایمیل به مشتریان منتهی میشود وبه همین دلیل است که شما باید یک مدیر اختصاصی برای نظارت بر این فعالیت ها داشته باشید.

 

تصورات غلط بازاریابی دیجیتال

 

اصطلاح "بازاریابی دیجیتال" نسبتا جدید است و به همین دلیل مردم برای استفاده از آن حتی در مواردی که به معنی چیزی متفاوت هستند تبدیل شده است.

رایج ترین تصورات غلط عبارتند از:


بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی اینترنتی


بازاریابی اینترنتی یک زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال است و همان چیزی نیست.

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین به روشهایی است که می توانید برای اجرای کمپین ها در اینترنت استفاده کنید.

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، اجزای اصلی بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی موتور جستجو (شامل سئو و تبلیغات کلیدی)، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیل، بازاریابی وابسته. بازاریابی موبایل و بازاریابی.

بازاریابی دیجیتال بیش از اینترنت / بازاریابی اینترنتی است زیرا شامل دیگر کانال های دیجیتال نیز می شود.

 

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

هنگامی که حضور فعال در رسانه های اجتماعی دارید، اساسا کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی را اجرا می کنید و نه کمپین های بازاریابی دیجیتال.

بازاریابی رسانه های اجتماعی فقط یکی از اجزای بازاریابی دیجیتال است. برای به طور کامل مزایای بازاریابی دیجیتال، باید کانال های دیجیتالی بیشتری را به طرح خود اضافه کنید.

 

سخن آخر

بازاریابی دیجیتال همه چیز در مورد بازاریابی در اینترنت و دیگر دستگاه های الکترونیکی است. این یک فرآیند واحد نیست، اما شامل تعدادی از اجزای زیر است که می توانید بسته به آنچه که می خواهید انجام دهید، استفاده کنید.

همه روشها برای همه کسب و کارها کار نمی کنند، به همین دلیل است که استراتژی بازاریابی دیجیتالی را که به شما نحوه استفاده از هر فرایند را نشان می دهد، مهم می سازد.

مدیر بازاریابی دیجیتال شخصی است که مسئول نظارت بر تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال است.

او نیاز به دانش گسترده ای در مورد چگونگی کار اینترنت دارد تا تصمیم بگیرد که کدام فعالیت های بازاریابی مناسب تر برای یک پروژه خاص باشد.

سایر اعضای معمول یک تیم بازاریابی دیجیتال عبارتند از: مدیر محتوا، مدیر سئو، مدیر رسانه های اجتماعی، مدیر بازاریابی ایمیل و مدیر تبلیغات کلیدی.